Nybadad.

Har precis kommit hem från en minibadtur. Man kan nämligen inte bo på Gotland en hel sommar och inte ha badat i havet, det fungerar inte. Precis som att det är ett krav att hela kroppen, alltså inklusive huvudet, ska vara under ytan för att det ska gillas.

Saken är bara den att det räcker med att säga ytbehandling till mig så får jag vatten i örat som sitter i i en evighet och nästan gör ont. Så nu sitter jag här alldeles döv på högerörat och känner mig förlamad långt ner på halsen.

Det hände för övrigt en jätterolig grej när vi stod vid kiosken. Ett skånskt par skulle beställa varsin glass, och den ena sorten fanns inte - något som han som jobbade i kiosken meddelade dem på engelska. Skånekillen meddelade i sin tur tillbaka till kioskkillen att han förstod svenska. Jag är väldigt stolt över mig själv att jag inte började skratta högt när detta utspelade sig. Var så klockrent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback