"Du kan ju inte ha gummistövlar heller!?"

Ett sådant sms fick jag idag efter shoppingsinlägget. Och jag tyckte det var väldigt konstigt. Varför skulle jag inte kunna ha gummistövlar för? Visst, jag kommer kanske inte gå med dem till skolan, men om det regnar och jag behöver handla mat är det klart att jag kan ha gummistövlar. Om jag vill gå ut och gå i regnet är det klart att jag kan ha gummistövlar. Och så vidare, och så vidare.

Dessutom är dem helt fantastiska, till och med sulan får det att bildas små söta fjärilar i magen på mig. Och självklart "fodret" som är ljusrosa, men ser vitt ut på bilden. Det är dessutom genuint riktiga gummistövlar, de är nämligen inhandlade på Granngården, känns som om det är lite mer äkta då. Tycker jag i alla fall.




Förresten, den där illgröna reklamsaken som ligger bredvid stövlarna är ett cykelsadelsskydd mot regn, vilket delades ut hemma i Linkan. Min lillebror hittade den i min väska när han var efter en sak där i och var övertygad om att det var en badmössa jag hade tänkt dra på huvudet om det började regna. Han är bra min lillebror, men tydligen lite efter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback