Dålig storasyster idag, fast inte i morgon!

Pratar med Lillebror om att se på en film, men han ska spela igenom lite inför sitt gig i morgon först.

Lillebror: Du kan få titta på om du vill.
Storasyster: ...

Storasyster vill inte titta på, hon tycker det är jättetråkigt! Jag menar, han är duktig och så; men jag har inte något hängivet intresse av musik och att sitta och titta på honom med dunkande hjärta uppskattar jag inte ens lite. Så nu är det dåliga samvetet här och spökar, dåliga storasyster-spöket.

Får koncentrera mig på att jag i morgon kommer åka till
Gammelgarn för att se på hans gig, vilket jag mer än gärna gör, men att spendera tre timmar i Gammelgarn i väntan på spelningen, det är en uppoffring utöver syskonobligatoriumet.

Jag har massor av fördomar om Gammelgarn, väldigt bra sådana eftersom att jag, mig veterligen, aldrig varit där - den bästa ingrediensen vid bra fördomar. Men jag tror bland annat att det är fullt av inavel, sådana där rullande buskar som det är i westernfilmer, social efterblivenhet och en tydlig frånvaro av deoderant. Internet har de förmodligen, fast bara i modemversionen - bredband har de inte fått ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback