Hur funkar det?

Nu när man blivit äldre så finns det en hel del saker med logiken i Kalle Anka som jag helt enkelt inte kan acceptera. Det absolut största problemet jag har är att visa djur är djur, medan andra djur är som människor. Det här med Musse till exempel; han är kompis med Långben som är en hund, fast människa. Sedan har Musse Pluto, som är en hund, fast inte är en människa. Vad är det som bestämmer om man blir en hund som går på två ben och pratar eller är en vanlig hund som går på alla fyra och skäller?!

Några andra saker: Var finns knattarnas föräldrar? Är Kalle och Joakim bröder, och i så fall varför nämner de aldrig varandra som det, för Kalle kallar ju också Joakim för farbror Joakim - precis som knattarna, och visserligen alla andra, gör. Hur ligger det till med Alexander? Är han och Kalle kusiner, eller är det bara Kalle och Knase? Hur förstår Jocke vad Medhjälparen säger? Vad har Farmor Anka och Mårten för släktband, varför bor han där? Vem är Farmor Anka farmor åt? Knattarna, Kalle, Kajsa, Jocke, Knase eller någon annan?

Det här var bara det jag kom på såhär på rak arm, det finns så klart mycket, mycket mer.

Kommentarer
Postat av: malin

tror du kan hitta släktträd på wiki eller något :) men jag tror att Joakim von Anka är Kalles farbror :)

2009-01-06 @ 14:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback