Det här med att flytta ihop.

Nej, det är minsann ingen dans på rosor. Helt plötsligt står man med två uppsättningar av allt. Och nog för att vår lägenhet ligger på 72 kvadrat, men två sängar, två matbord, åtta stolar, tre fåtöljer, fyra skåp/bänkar, tio lampor av olika slag... och så vidare - det får vi faktiskt inte plats med. Och jag vägrar ge upp min säng. Den är underbar. Han finner den alldeles för mjuk och vill ha hans säng, vilken jag tycker är alldeles för hård.

För att inte tala om alla öppnade långlivade livsmedel; matolja till exempel. Hur ska man lyckas att göra av med två nästan helt fulla flaskor med matolja innan de blir dåliga? Jag klarar inte ens av en ensam på ett år.

Något som han däremot tyckte var bra var att vi har två tvättkorgar.
Han: Då kan vi ju ha vitt i ena och mörkt i den andra.
Jag: Ja, jo. Angående det där. Jag har lite problem med att tvätta mina kläder tillsammans med andras.
Han: Hur menar du?
Jag: Ja, något plagg hit eller dit gör väl inget. Men tanken på att mina kläder ligger tillsammans med någon annans i en tvättkorg och sedan i en tvättmaskin, det gör mig lite... Jag gillar inte tanken.
Han: Eh... Okej.

Men så log jag och såg söt ut, vilket ledde till att han började le och pussa på mig. Så två tvättkorgar är bra att ha. Så att man kan ha varsin.

Ja, jag borde kanske berätta om min hemlighet. Har träffat och varit tillsammans med en pojke i omkring tio månader nu och vi har bestämt oss för att flytta ihop, eller vi håller nu på att flytta ihop. Not. - Alldeles för lättlurade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback