Smart där.

I det fint inslagna paketet från Lillebror fanns det en skraplott. Min lillebror hade fått i uppgift att sälja fem stycken. Det första han gjorde var att sälja loss en att ge till mig. Sedan så en blev till pappa och så fick han pappa att köpa en till mormor. Första dagen hade han alltså sålt tre lotter utan att behöva lämna huset.

De två som blev kvar köpte pappa igår så att det skulle bli rättvist under skrapningen så att det inte bara var han och jag som skrapade lotter.

På lotterna här hemma vanns det totalt 75 kronor. Skulle inte förvåna mig alls som mormor fick den med 10 000 000 kronors vinsten. Inte för att jag missunnar henne det, det hade bara varit ödets ironi om den enda lotten min lillebror fick ur huset var den med den stora vinsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback