"Jag önskar att..."

Vad skönt det skulle vara ibland om man kunna plocka om lite i sin personlighet. Jag gillar mig, men samtidigt så inser jag förstås att jag, liksom alla andra, inte är perfekt.

Speciellt som att jag har en del hindrande personlighetsdrag. Det näst största, som är ett bidragande del till det största, är utan tvekan min inställning till alkohol. Eller för att specificera: min inställning till sammankomster där alkohol konsumeras. Nu är jag förstås inte helt hundra på att en psykolog, eller någon annan inom området, skulle klassa det som ett personlighetsdrag, men eftersom att det är något som påverkar mig så pass mycket som det gör väljer jag att räkna in det i min personlighet.

Om jag fick plocka fritt så skulle jag i alla fall plocka bort den delen av mig så att vissa saker kunde vara annorlunda. Så att jag kunde vara lite annorlunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback