I telefon med Lillebror igår. Och pappa i bakgrunden.

Jag: Ni har inte glömt något nu va?
Lillebror: Nej, vi har tagit med... [ändlös uppräkning].
Jag: Och skorna?
Lillebror: Ja, skorna.
Jag: Blomman då?
Lillebror: ...Blomman?
Pappa, skrikandes, samtidigt hur man hör hur han springer mot mitt rum: Blomman! Vi har ju glömt blomman!

Jag vet inte hur många gånger jag sa att de absolut inte fick glömma blomman. Jag frågade om jag skulle ställa den på någon speciell plats, men pappa försäkrade mig att den stod bra inne på mitt rum med de andra sakerna.

Det är inte lätt jämt.



Denna konversation utspelade sig lite tidigare på dagen med pappa.
Pappa: Här regnar det idag. Har ni fått något regn?
Jag: Njae. Någon skur, men det skulle visst bli fint i de här dagarna.
Pappa, bittert: Det regnar alltid när jag är i Linköping.

Och mina damer och herrar, det är sant. Varenda gång pappa varit här så har det regnat. Mycket. Enda gången det inte regnade var för två år sedan när jag flyttade in. Och idag? Ja... idag regnar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback