Studierelaterade tankar.

Tydligen är ABL 8:42 en väldigt knepig paragraf, detta vet jag eftersom att författaren upprepade det flera gånger och ägnade åtskilliga sidor åt lagrummet. Det gör mig väldigt nervös med tanke på att jag personligen, när jag läste det, inte tyckte att det var konstig alls - utan snarare självklart. Undrar vem som har rätt. Jag, eller en jur.dr och forskare inom ämnet.

Ett aktiebolag får ha hur många vice verkställande direktörer som de vill, förutsatt att de är uppräknade i vilken ordning de skall verka. Kul att vara sjunde vide VD: "Om nu bara Bertil, Göran, Sten, Monika, Love och Hans-Göran får förhinder; då, då är det min tur!".

Är ABL och övriga lagar mänskliga? Så låter det i alla fall när författaren skriver om dem. Som om de vore självuppvuxna och inte alls sammanstälda av en grupp av, faktiska, personer.

Varför är det så långa kapitel i boken? Det är avskyvärt, längden har betydelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback