Jag vill inte!

Imorgon så ska jag till tandläkaren. När jag var liten så var jag som gladast när jag fick reda på att jag skulle till tandläkaren, jag fann det av någon anledning jätteroligt. Om jag sedan hade något hål som behövdes lagas - då fanns det inga gränser för min lycka. Eftersom att det är något i mitt saliv som gör hål på mina tänder så var det i princip varje gång något som behövdes lagas.

På grund av den här salivgrejen är mina hål fyllda med småhål, sådana som inte gör någon skada men som ändå finns där. När jag bytte tandläkare från där jag gick under mellan- och högstadiet till dit jag gick under gymnasiet så hade mitt gamla ställe inte skickat över de senaste årens röntgenbilder, och när tandsköterkan kom in med mina nytagna bilder så var hon i princip kritvit i ansiktet och kunde inte förstå hur jag kunde ha så mycket hål. Hon såg på mig som om jag kom från en annan planet och ville föra med henne mig till mitt rymdskepp för att tvinga henne att ha sex med min herre.

Eftersom att jag inte visste att hon inte hade några nyare bilder att jämföra med så blev jag såklart jätteorolig, speciellt som hon påbörjade ett långt förhör över vad jag åt för något som kunde ha gjort alla dessa småhål. Och jag åt i princip inget av alla saker hon räknade upp. Min enda last av det hon räknade upp var tuggummi, Extra - den silvriga förpackningen.

Lättnaden i människans ansikte när jag sa att jag haft massor av småhål ända sedan jag var liten var väldigt överväldigande, speciellt med tanke på att hon ansåg att jag hade bland de renaste tänder hon någonsin sett. Antar att det är en väldigt dålig dag på jobbet som tandsköterska när någon med bland de renaste tänderna man sett kommer i och har massor av småhål spridda över tandraderna utan att kunna hitta någon anledning. Behöver jag ens skriva att både hon och jag var upprörda över att mitt gamla ställe inte hade uppdaterat bilderna?

Vad jag ville komma fram var att jag numera har tagit mitt förnuft till fånga och avskyr att gå till tandläkaren, speciellt eftersom att jag vet att det kommer finnas hål som måste lagas. Jag hoppas i alla fall att det bara är lagningar som krävs, bland mina största mardrömmar finns rotfyllningar, urdragningar och tandläkare som inte använder handskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback