Då har man spritt lite fred på jorden även idag.

Den här dagen borde gå till världshistorien som en av de absolut långsammaste dagarna någonsin. Ute har vädret varit underbart och jag har inte velat något annat än att rusa ut och gå, gå och gå i all evighet. Men eftersom att jag hade ett paket som skulle hämtas ut efter klockan sjutton så kändes det mest praktiskt och riktigt om jag gjorde dessa två saker i kombination med varandra.

Och jag var uttråkad till max under större delen av dagen. Sedan när klockan äntligen blev lämplig att röra sig utåt så kom såklart bekymret med vad man skulle ta på sig. Eftersom att jag inte var ute efter att pussa på pojkar, eller flickor heller för den delen, så blev det en väldigt osexig kombination av plagg som bland annat involverade ett par storrandiga strumpor uppdragna över ett par leggings. Självklart kände jag mig som guds gåva till mannen/den lesbiska/bisexuella kvinnan, och hjälp så många liggerbjudande jag fick.

Eller okej, kanske inte. Däremot så mötte jag en kille på cykel som såg på mina strumpor och sedan log för sig själv. Och det var inget ironiskt eller elakt flin, utan bara ett glatt leende. Så min fägring gjorde någon marginellt gladare under några sekunder, vilket i sin tur gjorde mig gladare. Det är inte fy skam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback