Lillebror.

Ja, ikväll ska Lillebror och en av hans kompisar ha hit tjejer. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Av två anledningar.

1. Blä. Tänk om det är två tjejer, det vill säga en tjej till Lillebror och hans kompis var? Lite väl uppenbart vad de ska roa sig med då. Spela Fia med knuff såklart, det kan man ju vara fyra för att spela.

2. Hur i allsin dar ska jag klara av att inte reta livet ur min Lillebror över detta? Jag kan se mig själv stå och häckla honom i timmar över detta. Vilket såklart är min plikt som storasyster, men endå. Det vore ju fint om jag istället var en snäll människa och lät bli. Men det är jag ju inte, en snäll människa alltså - och jag kommer definitivt inte låta bli. Ska i alla fall försöka låta bli att göra det medan de är här. Innan och efter är mer min stil.

P* har såklart gått i taket och stormat runt och gormat om vart de ska kunna vara. Lillebror tyckte att hans rum var helt okej, P höll inte med eftersom att det inte fanns stolar "Du kan ju inte bjuda hit folk och sedan låta dem stå i timmar! Man får ju skäms!". Min tysta tanke för mig själv var såklart att sannolikheten att det inte behövs stolar på grund av aktiviteterna som förmodligen kommer ske, men å andra sidan har Lillebror tagit över min loftsäng, så det blir ju svårt det med att få upp fyra där. Och inte att förglömma: Blä!

Jag kan inte göra annat än att hoppas med hela min varelse att de har åkt hem när jag ska sova. Lillebror och jag bor nämligen vägg i vägg, och de för ljud ganska så bra. Något som jag var pinsamt  medveten om i somras när [censur av resten av meningen].

Nej, finns väl inget annat för mig att göra än att gå ner och hjälpa arga P med maten och försöka på ett finkänsligt sätt få fram att P ska låta dem vara i fred och inte försöka bjuda på fika som han gjorde i somras när [censur av några ord], trots att jag inna sagt att vi inte ville ha fika. Det var väldigt mysigt när [censur av några ord] och P skriker "Nu finns det bulle för dem som vill ha!". - Tänk, jag är nog lite snäll i alla fall eftersom att jag komer att hindra det ifall P försöker sig på något liknande ikväll.


*Som är min Pappa, och ingenting annat - för att undvika ytterligare eventuella missförstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback