Jag har sett den där stubben förut.

Och här gick jag och trodde att jag var klar med posten, att jag kunde glömma bort ilskan och gå vidare i mitt liv. Icke. Idag när jag kom hem låg det en avi i min brevlåda. Eftersom att jag visste att jag inte beställt något och att ingen skickat något så undrade jag förstås vad det var.

Det tog ett tag men så föll poletten ner. Min beställning från Adlibris, vad annars kunde det vara? Men jag har ju valt att alltid beställa kurslitteratur från Adlibris, oavsett kostnad, just för att slippa posten. Det visade sig att de hade beräknat att mina böcker skulle få plats i brevlådan, alltså så skickade dem det med B-post. Så i första hand är jag nu arg på Adlibris, i andra på posten för att de inte såg till att den fick plats i min brevlåda. För de åker ju knappast ut med ett paket och märker att nej här gick det inte in och sedan kör det till utlämningsstället. Nej. Det var någon äcklig gubbe eller tant på posten som beräknade att den inte fick plats. Så okej, jag är bara arg på posten.

Nu måste jag till äckelRyd igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback