OBS. Det här är ingenting Du ska veta.

Jag minns inte när jag började, jag tror att det var i åttan eller nian, möjligen sommarlovet däremellan. Jag är oförmögen att placera saker på en tidsaxel, minns aldrig när. Inte ens stora saker, som till exempel Twintower-grejen. Jag har ingen som helst aning om vilket år det skedde, jag har hört årtalet säkert hundra gånger - men sådant fastnar inte hos mig.

Jag var aldrig något extremt fall. Jag bara behövde veta att det fanns där. När det försvann dröjde det trogen inte speciellt innan det blev ersatt, jag minns inte riktigt. Det pågick aktivt under olika intervaller under några år, sedan mer och mer sällan. I år skulle bli mitt första år utan. Så blev det inte riktigt; jag gav efter en gång - i våras tror jag att det var, jag minns inte varför men jag minns att det hände.

På senaste har det varit väldigt, väldigt svårt att låta bli. För varje gång jag vill blir det dessutom svårare att stå emot. Ikväll är en sådan kväll, och det är fruktansvärt jobbigt att försöka låta bli. Jag antar att jag hoppas att om jag skriver det här, så går det över lite. Om jag skriver det här så kanske jag lyckas stå emot en gång till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback