Det är ganska svårt att plocka rabarber med en hand.

Något som jag avskyr är när förnuftet segrar. Ni vet när man gör något som man vet kommer sluta illa, men man tänker ändå att det kan gå. En sådan händelse råkade jag ut för i lördags när jag skulle gå ut och plocka rabarber. Inga problem med det i sig, men det faktum att jag hade en kort kjol på mig gjorde det hela lite mer komplicerat. Inte kjolen i sig, utan det faktum att det blåste väldigt mycket. Vilket i sig inte hade gjort så mycket om det inte vore för faktumet att jag inte hade några underkläder på mig. De tre faktorerna tillsammans är en typisk sådan sak som man gör fast att man vet att det är en dålig idé.

Självklart var jag väl medveten om att jag borde ha väntat lite med plockningen till dess att tvätten torkat, alternativt tagit på mig en lång kjol eller ett par mjukisbyxor. Men jag kände att om Spears, Hilton och de övriga i gänget kan gå ut i den offentliga världen utan trosor, kan väl jag springa ut i trädgården och plocka några rabarber. Vilket jag såklart kunde, men det tog lite onödigt lång tid eftersom att jag var tvungen att hålla kläderna på plats. Kan lova att det inte kommer finnas bilder i internetsfären på min rabarberjakt som visar något som inte borde synas.



Kommentarer
Postat av: Maya

Hoppsan! Ibland har man det inte lätt. Haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback