Observera att Den Ser Grön Ut!

Då var man tillbaka i föreläsningssvängen igen då.* Måste erkänna att jag hade lite svårt att koncentrera mig på själva föreläsningen, kändes som om jag satt på ett väckelsemöte och att jag skulle bli ombedd att ge gud min själ eller att föreläsarinnan skulle brista ut i ett "Halleluja!", "Ge mig ett amen!", "Ta emot gud i ert hjärta!" eller något i den stilen. Väldigt lustigt, speciellt med tanke på att hon pratade om rättsstaten...

När människan sedan tar på en OH-bild** där allt har vit bakgrund förutom två rader som har grå och skall berätta om just detta markerade område yttrar hon något i stil med "det som är markerat" varpå hon tvekar en halv sekund innan hon börjar gå mot OH:n. I min hjärna står det en hel cheerleadningsgrupp och skriker "Peka inte på markeringen!" med pompoms och allt. Och vad gör hon? Hon pekar på makeringen. Jag blir så trött.

När sedan mr Tyskland pratar om gemenskapen får det mig att undra: Är det EU eller någon konstig sexsekt han pratar om?.

I övrigt så kan jag inte vara något annat än nöjd, och med tanke på att jag läst det som lektionen handlade om, och förstått det, så var dagens föreläsning mest en bekräftelse på vad jag redan visste. Inte ofta man känner så, tyvärr.


*Två "då" i en och samma mening - vad skulle Ingrid säga?!
**OverHeadbild för den oinvigne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback