Något så trivialt som vädret.

Ja, jag tänker verkligen skriva om vädret, för ärligt talat: det var inte så att Moder Natur idag satt och skrek att det var den elfte januari, istället verkade det som om hon fått i sig lite för mycket lyckodricka - vädret var nämligen alldeles underbart, om än lite blåsigt, vårigt. Vad är det för fulspel? Lura fram vårkänslorna för att sedan med all säkerhet ge en ordentlig snöstorm följt av ishala vägar fölt av den oundvikliga slasken. Nej, istället för lyckodrickan kanske det är så att Moder Natur har kommit in i klimakterieåldern, för elfte januari är lite tidigt till och med för henne.

Nej, jag tycker att det är dålig stil jag... Speciellt som jag redan fått min snökick för i år. jag upplevde den vita julen, det räcker för mig. Jag har redan checkat av allt på den säsongsenliga vinterlistan, bortsett från skridskoåkning och snögubbebyggning förstås - men skridskor blev det inga förra vintern heller och jag lider inga men av det idag och vad det gäller snögubben... okej, det vore ganska roligt att göra en... men det är inte värt besväret så jag kan vänta till nästa vinter!


- Jag fyller för övrigt år om "endast" fyra månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback