Mörker, fylla och... klamydia*?

Kom precis hem från fästningen där min pappa ska hålla julbord i morgon. Och jag ska tydligen hjälpa till. Instängd i ett betongfort mitt ute i ingenstans tillsammans med fulla gubbar - passar mig som en handske i storlek 7XL det.

På väg därifrån till bilen är det en liten, liten backe - inte ens en backe faktiskt, bara en lutning som knappt märks - men jag blev så andfådd att jag nästan var tvungen att stanna och ta paus. Det enda som hindrade mig från pausen var att det var kolsvart, såg inte ens min egna hand trots att den bara var centimeter från ansiktet - tror jag i alla fall att den var, jag såg ju inget. Den kanske hade gjort en utflykt till något roligare ställe, men nu var det inte det som var poängen. Poängen var istället att jag inte gillar den här sjukgrejen, varken med eller utan klamydia*.


*Se gårdagens inlägg för att undvika missförstånd..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback