Alldeles för många klyschor.

Det här med tid är oerhört relativt. Om man tänker på att det snart har gått ett helt år, att hela år 2008 har passerat - då känns det oövervinnerligt, tänk så lång tid ett år är. Tolv månader, femtiotvå veckor, eller varför inte trehundrasextiofem/sex dagar?

Det här året känns som om det har gått sakta. Åtminstone det här sista delen, från sommaren och framåt. Det känns som om tiden har stått still. Sedan så har det ju varit ett par fruktansvärt dåliga månader för mig personligen och det heter ju att tiden går sakta när man har tråkigt.

Andra år brukar det kännas helt otroligt att det redan har gått ett helt år - de där trehundrasextiofem/sex dagarna brukar kännas som hundra ungefär, nu i år är det istället helt ofattbart att det bara har gått ett år.

Värst av allt tycker jag är att det kan alltid bli värre. Den där guldkanten på molnen och solen som gömmer sig där bakom, det är bara ett påhitt - det är inte alls alltid molnen börjar glittra av guldkanter och solen kan vara otroligt skicklig på att gömma sig. Och ja, det är en negativ inställning - men jag tror inte på det där om att det inte finns dåliga väder, bara dåliga kläder.
- Min enda nyårsönskan är att år 2009 känns som hundra dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback