Surt sa räven om pannkakan.

Idag när jag satt på föreläsningen så bestämde jag mig för att laga lassagne till middag idag. Planerade att i huvudet och tänkte på alla detaljer däromkring.*+** I alla fall. När jag kom hem så kollade jag upp hur man gjorde ostsåsen i min fina kokbok. Ställde mig sedan för att diska undan gårkvällen/morgonen och mitt i diskningen så känner jag hur jag stelnar till och innuti mitt huvud börjar en röst skrika att jag ju använde de sista äggen igår. Alltså kunde jag inte göra såsen. Alltså kunde jag inte göra lassagne idag. Jag blev såklart besviken, och jag hade ju redan tagit upp köttfärsen! Så medan jag fortsatte diskningen så började jag fundera på vad jag istället kunde göra med den. Kom dock inte på något för att jag var så besviken över lassagnen.

När jag var färdigdiskad så gick jag för att lägga tillbaka kokboken på sin plats och sneglade då i förbifarten på receptet, och till min förvåning så behövdes det inga ägg. Det var tydligen inte samma slags sås som står i den kokboken som finns hemma på ön som jag alltid använt förut. Alltså så kunde jag nu göra lassagne, Jippie!

Men. Nu vill jag inte ha lassagne längre...


*Koncentrationsförmågan på föreläsningarna behöver fortfarande lite finslipning.
**Jag vet att jag är konstig, men planering och organisering är lite av en tvångstanke hos mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback