Jag hatar den här dagen. Och klockan är bara tolv...

Först var man tvungen att gå upp i gryningen för att måla på ett papper och när det, och grupparbetet, väl var över så kom jag ihåg att jag var tvungen att åka till äckelRyd. Okej. Fint. Går förbi min cykel på väg upp till lägenheten för att byta väska när jag kommer ihåg att mina däck är näst intill tomma på luft. Alltså så så går jag upp, byter väska och cyklar upp förbi pumpen på campus.

Väl där så har en, snygg, idiot till kille parkerat för båda slangarna med sin cykel vars däck han försöker fylla med luft. Eftersom att jag inte har någon brådska blir jag bara lite irriterad och tänker att jag lika gärna kan vänta tills han är klar istället för att gnälla om att han ställt sig dumt, det kommer även en till person och ställer sig i kö efter mig. Inser dock ganska snart att pumpen är trasig. Det kommer ingen luft. Kul. Närmsta pump ligger då nere vid andra änden av campus, en lätt omväg till äckelRyd alltså. Så jag bestämmer mig för att strunta i att pumpa däcken och att de visst kommer hålla fram och tillbaka till äckelRyd.

Så jag kliver ombord på cykeln och börjar cykla. Tänker fortfarande på att lite luft är det faktiskt inte. Tänker lite på att det i och för sig säkert komer bli ganska tungt på vägen tillbaka från äckelRyd med saker både på pakethållaren och i den stora cykelkorgen som sitter på sidan av pakethållaren. Tänker lite på att cykelkorgen står hemma i hallen uppe på hyllan. Tänker väldigt många svordomar.

Alltså är det bara att vika av och cykla tillbaka till lägenheten, hämta cykelkorgen. När jag har fått tag på cykelkorgen tänker jag att jag lika gärna kan åka förbi macken påväg till äckelRyd och därmed fylla mina däck. Detta trots att det är en avskyvärd färdväg till äckelRyd, den är inte fysiskt jobbigare än den andra - men mer psykiskt påfrestande. I alla fall. Väl framme på macken och stående framför skåpet som är markerat med luft tittar jag in genom den genomskinliga dörren och inser att ifall jag ens öppnar det där skåpet kommer mina däck explodera av för mycket luft. Alltså så väljer jag att återigen strunta i pumpningen och istället beger jag mig av mot äckelRyd, i stark motvind.

När jag väl kommer hem igen så ska jag till att byta örhängen från dagsörhängena till hemma/nattörhängena. Sträcker mig efter hemmahängena och lyckas då slå till dem så att ett åker ner från bänken ner på antingen golvet på den lurviga mattan eller i den överfulla IKEA-kassen, fylld med marsvinssaker. Fanns inte så mycket annat att göra förutom att lägga sig på knä och scanna först mattan, där det såklart inte låg, och sedan kassen, där det heller inte låg. Kollar mattan igen, och så kassen en gång till. Skakar ut alla tygliknande ting som ligger i kassen. Lyfter ur varenda sak i kassen. Inget örhänge. Är påväg att ge upp och resa mig från golvet när jag ser något silvrigt glimra till i mattan. Örhänget hittat.

Ställer mig upp och sträcker mig efter det andra örhänget i paret. Vilket inte ligger där jag trodde jag lagt ifrån mig det, innan jag började leta efter det på golvet, utan istället är borta.

Kommentarer
Postat av: pickford

hädanefter ska jag erbjuda dig att åka med till ica maxi varje gång jag åker dit :) /din kärleksfulla exgranne

2008-08-28 @ 11:05:43
Postat av: pickford igen

ps. du vet hur jag ska underhållas iaf!

2008-08-28 @ 11:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback