Ja, det är Så roligt att fylla år...

Nu är det officiellt. Det är mindre än en månad till dess att jag fyller tjugo. Jag har haft ålderskris sedan i julas ungefär. Jag vill verkligen inte bli gammal. Ja, tjugo är gammalt. Tänk att svara "tjugo" när någon frågar hur gammal man är. Nej, jag behöver en papperspåse att andas i. Nu när den stora dagen börjar närma sig har dessutom problem uppstått. Pappa förväntar sig att jag ska komma hem, jag vill inte åka hem. Jag vill, På min tjugoårsdag jajamänsan!, åka till Kolmården. Jag vill springa runt och titta på djur och jag vill se massor på delfinerna. Jag vill!

Men. Jag kan visserligen komma undan att åka hem till Gotland, kan i princip inte runt min födelsedag i alla fall, men är ju inte så att det är en dröm att springa runt bland djuren ensam. Samtidigt kan man ju inte be folk åka med till en djurpark. Känns lite fel att gå fram till folk att säga "Jag fyller år, vill du åka till Kolmården.", väldigt mycket fri vilja i det svaret. Plus att det är dyrt, och som student är man ju inte direkt gjord av pengar. Samtidigt så vill jag ju gärna ha ett nice minne från dagen då jag blev tant. Så man i alla fall kan minnas med glädje. Nej jag vet inte. Numera har jag inte bara panikångest över att bli tant, jag är dessutom nere på grund av att jag inte vet vad jag ska göra on the day.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback