In memory of 2007.

Idag har det gått ett år. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det. Ett år. Det låter så länge, fast egentligen: hur mycket är ett år? Självklart faller det under begreppet relativt. För hur länge ett år är beror ju helt på i jämförelse med vad, angående vad. Jag antar att det är en lång tid, fast ändå inte.

Samtidigt så känns som om det var evigheter sedan, inte att det bara har gått ett år. Samtidigt som om jag minns det som om det hade varit igår, eller i alla fall förra veckan. Ja, allt är definitivt relativt, men oavsett vilket har det nu gått ett år. Jag minns att det var mycket bättre väder då, varmare och soligare. Inte för att det i sig har med årsdagen att göra. Inte för att årsdagen i sig är så viktig, det är inte så att det är något man blåser ballonger och bakar tårta för, men ett år har passerat. Ett år sedan det var den 11 april 2007. År 2017 kommer det att ha varit tio år sedan, det är helt sjukt att tänka så. Då kommer det att ha gått ett decennium, undrar om jag kommer minnas vad som hände den 11 april 2007 då. Förmodligen, förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback