PM-skadad: "Samvete".

Jag är bokstavligen talat en minut från att krypa ner i sängen när min dörrklocka ringer. Går såklart och öppnar och det är H från klassen. Han undrar dels "var de andra tjejerna i klassen bor" [vi är nio eller tio stycken från klassen som bor här, varav två är killar, behövde alltså lite mer information för att kunna svara] och även om jag vill med till HG. Jag behöver inte ens tänka efter, svaret NEJ! kommer automatiskt. Det var dock inte det som var poängen, poängen var att han då frågade om jag hade "pluggat för mycket". Eftersom att jag var tvungen att säga "nej, jag har inte studerat ens lite" så har jag nu panik. Jag har inte gjort något skolarbete idag! Bara en massa onödiga saker som att städa, handla och ordna.
Har därför valt att skjuta upp sovningen en timme och i alla fall läsa några sidor i den fascinerande boken "Bolag, Föreningar, Stifterlse - en introduktion". Det är i alla fall tanken, vi får se hur det går med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback