Lärdomar.

Idag så har jag lärt mig några saker. En av de sakerna är att det inte alls är särskilt effektivt att ha konferensdag med skolan, tvättid och styrelsemöte på samma dag. I sig är det förstås effektivt, det oeffektiva ligger istället hos mig. Var helt slut när det väl kom till mötet, kunde inte tänka en rak tanke. Inte så konstigt om man ser till att jag har varit igång non stop sedan kvart över sex i morse.

Något anat som jag lärt mig idag är att jag inte går i skolan, jag går på universitet. Plugga är något jag inte länge sysselsätter mig med, jaqg studerar. Och viktigast av allt så är jag inte elev, utan jag faller under titeln student.

Dagens mest chockerande information var dock att min utbildning inte är klar om fem år som jag trodde, jag fick nämligen ytterligare tre år tillagda innan jag är dit jag vill komma. Man måste bara älska gamla, hederliga ordningsförhållanden. Verkar som om det får bli lite Stockholmsstudier innan jag är helt klar, följt av lite obligatoriskt arbete. Åtminstone som jag känner nu. Hoppas att det går över för i så fall kommer jag att vara tjugosju när jag är klar att börja jobba på riktigt. Det är i alla fall två år äldre än vad jag hade planerat.

---
Nu måste jag gå och kolla till min tvätt.
Sedan ska jag pluga inför morgondagens grupparbete.
helst ska jag även hinna läsa lite i boken.
Kanske skriva in lite anteckningar på datorn.
Få i mig lite mat.
Sova?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback