Besvikelse.

Ni vet när man verkligen längtat efter något och man väl får det gjort, och istället för att bli tillfredställd så uppstår snaraste en blaha-känsla? Det råkade jag ut för nu ikväll. I fredags så köpte jag nämligen rödbetssallad med baktanken att tillaga Jansons Frestelse. Eller alltså, jag gillar ju varken ansjovis eller ströbröd, så egentlgien så var det mer som en potatisgratäng... men i alla fall.

Jag har dock inte haft tid att tillaga det förrän idag och det var en verklig besvikelse. Smakade mest ingenting. Smakade bara besvikelse.

---

På tal om besvikelse så cyklade jag idag iväg till universitetet en extra gång bara för att skriva ut papper vi fått inför morgondagens lektion. Tror ni att det fungerade? Icke. Blir så irriterad. Inte på grund av cyklandet, för det är dels inte långt och jag skulle i alla fall köpa lite kurslitteratur - även om nu det råkar vara så att biblioteket ligger på andra sidan campus, utan på grund av att jag nu måste gå upp tidigare i morgon för att hinna försöka få ut det innan lektionen börjar.
Känns som oviktig information att lektionen börjar först klockan tio... eller oviktig, men det får väl mig att framstå som lite morgonlat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback