En liten pocketbok?!

Visst inser jag att rent principiellt är påståendet sant, men blev ändå aningen förolämpad när vår föreläsare idag hänvisade till våra lagböcker som små pocketböcker! Jag kan då ärligt säga att jag aldrig tänkt, och aldrig kommer tillåta någon påstå, att lagboken är en pocket, för pocketböcker är små och lätta. Man kan till och med ofta stoppa dem i jackfickan. Lagboken får definitivt inte plats i jackfickan förutsatt att man inte har en tältduk som jacka eller någonting i den stilen förstås, men det var inte min poäng! En pocketbok gör inte att väskan direkt blir tio kilo tyngre [läs: jag har ingen som helst aning om hur mycket lagboken väger men tungt blir det!].

- Lagboken är stor, tung och klumpig; inte alls som en pocket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback