Utläggning om energi och Melodifestivalens kärna; blandat med lite batteriladdare.

Det är helt otroligt vilken överlevnadsmänniska man är. Under hela dagen så har jag lyckats undvika det faktum att jag måste plugga. Har alltid lyckats dyka upp något viktigare. Favoriten var nog dock när jag var tvungen att sitta bredvid batteriladdaren medan den laddade kamerabatterierna. Den undanflykten kommer jag att kunna leva på länge.

---

Saken är den att jag har massor av överskottsenergi men ingen vettig plats att göra av med dem, för jag ser faktiskt inte skolarbete som en vettig plats. I morse till exempel på bussen när jag satt och lyssnade på Mika och den mappen tog slut så hoppade den såklart vidare. Detta gjorde den till den senaste Absolut Music-skivan, vet inte vilket nummer de är uppe i: 54? I alla fall så är spår nummer två spela efter att ettan var klar, logisk och bra mp4 jag har, och det var Andreas Johnssons melodifestivallåt. Och det är här som min överskottsenergi och brist på saker att göra börjar visa sig. Jag började nämligen att fundera på alla skriverier om hur Andreas inte vann förra året, och nu förlorade även iår. Och på att det var The Ark som vann. Jag gillar deras låt - förmodligen mer än vad jag uppskattade Andreas låt, men om vi ska vara helt ärliga så vann de för att de är The Ark. Så fort det var klart att de skulle ställa upp så var tävlingen avgjord. Var väl egentligen samma sak med Carola. Då tänkte jag vidare på att hur konstigt det är att det inte är mer kända personer i Melodifestivalen, namn som man känner igen. Alltså i den stora, riktiga finalen. Då borde det ju vara artister man känner igen, fast att det väldigt sällan är så. Och det är här som den verkliga tankeverksamheten eskalerade. För att om det var så, att kända världsartister började ställa upp i sina olika hemländer så skulle ju Melodifestivalen bli helt förstörd. Det skulle ju inte vara låtar som tävlade mot varandra, utan artister som tävlade mot varandra. Så blir det ju inte nu när det är mer lokala artister som  ställer upp. Till exempel Storbrittannien skulle kunna ställa upp med en hel del starka namn, och hur stor chans skulle då övriga ha?
Som sagt, jag har mycket energi men ingenstans att göra av den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback