Två timmar och fyrtioåtta minuter senare.

image110
Jag måste erkänna att jag redan innan hade börjat skissa på inlägget. Inlägget som skulle beskriva om hur överskattad Pirates of the Caribbean - Vid världens ände var. Om hur värdelös den var. Om hur jag inte alls kände mig underhållen.

Saker och ting blir inte alltid som man har väntat sig. Inlägget jag i huvudet jag hade börjat skissa på finns inte. Istället måste jag göra en helomvändning i tankarna. För den var helt otrolig. Hade verkligen inställningen att hata den, att gnälla över hur seg den blev, att den inte alls hade tillräckligt med handlig för två timmar och fyrtioåtta minuter. Det är sällan jag har fel . men nu kan jag medge att jag inte bara hade fel, nej det var mycket värre än så. Jag erkänner: jag är frälst.

Var längesedan jag såg en sådan genomarbetad film. Inte under en endaste minut blev det segt och miljöerna, händelserna - ja, allt! Så otroligt. Ettan är sådär, tvåan är i princip helt värdelös, trean är fantastisk.
Men om vi ska se till det negativa, för det finns alltid något sådant, så är jag faktiskt inte så imponerad av vissa av skådespelarinsatserna. Den enda som verkligen briljerar är Jack Sparrow. Han tillsammans med några av bifigurerna gör att de övriga insatserna som är allt annat än acceptalbla enligt mig bleknar. Man tänker inte på det, inte så mycket.
Samtidigt så måste jag få poängtera en sak: Jag tror absolut inte att det är samma sak att se den hemma på TVn som på bio. Vissa filmer måste man helt enkelt uppleva. Nittiofem kronor är i det här fallet inte någonting att bråka om. Den är värd pengarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback