Sovande, distraherande och få positiva tankar.

Strax efter att Norge avklarat sin poängrapport med Sverige i topp så somnade jag. Det var verkligen inte alls meningen, men jag var tydligen väldigt trött. Kvart över tolv vaknade jag, tror att programmet slutade tio över? Frågade i morse vem som hade vunnit. Med tanke på att jag dels inte kände igen vilken låt som landet P svarade vann, och att jag inte ens kan minnas namnet på landet nu när jag sitter här och skriver så kan bidraget inte ha väckt så starka känslor hos mig. Eller så är det bara ännu ett bevis på mitt bristande minne. Glömde på tal om minne bort att fråga om vi någonsin kom upp till topp tio. Har dock svårt att tro det med tanke på hur läget var när jag somnade in.

---

Efter många envisa övertalningsförsök från mig själv i morse att sluta innan jag var helt klar så lyckades jag ändå läsa ut Dr Glas. Ja, jag började ju också skulle man ju kunna påstå eftersom att jag inte kommit längre än till sidan tjugo eller så imorse när jag började. Har faktiskt vid två tillfällen försökt att läsa boken under den här månaden jag har haft på mig, men båda gångerna så blev jag ganska så snabbt distraherad. Var nog heller inte så svårövertalad att lägga från mig boken är jag rädd. Men lägger ändå huvudskulden på distraktionen - såklart; men ska aldrig ta på sig skulden för något man kan skylla på någon annan. Nu gäller det bara att undersöka boken också. Och har en svag känsla av att det är mycket mer arbete i det än vad mitt "bara" visar på. Tror att det är jobbigt och kanske även svårt. Ska kanske ta och skjuta upp det tills lite senare. Men har ju som sagt bara haft en dryg månad på mig att göra det här så känns helt berättigat att jag nu dagen innan redovisningen sitter här och inte har kommit igång.

Måste försöka tänka positiva tankar. Känns dock som om det är ganska så sinat på den fronten just idag, men kan ju alltid försöka komma på något... Jo, jag vet: är bara två skoldagar den här kommande veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback