Sluta gnäll! Köp en plats istället!

Måste erkänna att jag blir lite lätt [läs: mycket] irriterad på att läsa om hur Sverige gnäller på Eurovision. Hur kan man anklaga andra för att kompisrösta när våra höga poäng alltid håller sig inom norden? Speciellt då de som tradition levereras med hälsningar som "våra kära vänner" och dylikt. Och visst, de i öst kanske röstar på varandra, men det är väl bara naturligt att man röstar på de artister i de länder man känner till? Dessutom så var det ju massor av västländer som röstade på östländernas bidrag också? Så känns som om gnälleriet är till stor del obefogat. Att vi inte kan leverera är väl vårat fel, inte deras. Är ju såklart sorgligt att vi förmodligen inte ens kommer att vara med i finalen nästa år. Men om vi nu ska prata om orättvisor så kanske det är dags att ta upp de fyra länder som automatiskt går vidare varje år oavsett planering på grund av pengar? Fast Sverige kan ju börja bidra mer ekonomiskt och på det sättet försäkra sig om att alltid få ställa upp i Eurovision och därmed kunna skicka dit vilket skräp som helst.

---

Är för övrigt så trött nu att jag i princip ser i kors, problemet är dock det att jag har noll lust att gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback