Jag ger mig själv VG+.

Har suttit framför datorn i X antal timmar och slavat idag. Har hållt på med slutprojektet, efter lite inspiration från olika menyer så började kreativiteten plötsligt att flöda så hade ju inget annat val än att parkera mig framför Photoshop. Och där blev jag kvar, lääänge. Saken är den att PS på min dator inte är jättebra, det blir liksom lite segt. med andra ord det hänger sig stup i kvarten. Att jag sedan hade igång msn, wma, internet och utforskaren samtidigt förbättrade ju inte direkt situationen. När det sedan blev dags för att ladda in bilderna jag tagit till projektet så stoppade jag i minneskortet i apparaten och in med usb-porten i datorn. Trettio sekunder senare så kraschade den. Eftersom att kreativiteten flödade så lät jag inte det bakslaget stoppa mig utan jag gick vidare till dator nummer två, satte i usb-kabeln i datorn. Trettio sekunder senare så kraschade den. Det värsta med det här är inte att den kraschade och inte gick att få in bilderna jag behövde till mitt projekt, utan det värsta är att jag kanske får skulden för att den är trasig. Kameragrejen alltså. Lånade den av en lärare. Känns inte jättebra. Får prova i skolan och se om den uppför sig likadant där.
Behöver ju knappast säga att när detta inträffat så dog min kreativitet snabbt, men jag kom i alla fall över hälften av vägen på Photoshopjobbet. Får se om jag kanske får lite gjort i morgon också. Vore bra om allt sådant var klart innan måndag och skolan så att jag kan börja montera allt då. Och med effektivt jobb så borde jag kunna bli klar på tisdag (har då räknat in alla missöden som alltid inträffar när man ska göra något). Saken är den att det förmodligen inte kommer att bli så effektivt, så sitter väl där på fredag och panikjobbar. Något som jag inte vill.

Nej varit väldigt jobbig dag om man ser till att nästan hela har spenderats framför datorn. För första gången på länge så har alltså min onlinestatus på MSN inte ljugit - även om det hoppade ur hela tiden på grund av att datorn hängde sig. Jag brukar nämligen väldigt sällan [läs: aldrig] ändra min status när jag går ifrån datorn, så står alltså alltid online. Folk i min närhet [läs: MSN-kontakter] tycker att det är väldigt irriterande, men de har vant sig. Var dock många chockade när jag idag svarade direkt och inte efter två timmar. Jag har nämligen den filosofin att om jag hör MSN-plinget när någon säger något så gör jag. Det roliga är att vissa personer hör jag alltid, medan andra är raka motsatsen. Väldigt lustigt. Tycker i och för sig inte de vars pling jag alltid missar, men väntar man på något gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback