Grattiskort från Italy.

Fick ett gratulationskort från min kusin idag [Tack!]. Blev väldigt förvånad, hade inte förväntat mig att jag skulle bli ihågkommen. Var nämligen så att förra sommaren när vi alla var hos min fasters -hans mammas- sommarstuga så kom jag, han och min lillebror på något sätt in på grattiskort. Är nämligen så att min faster alltid skriver med mina två kusiner plus den gifta kusinens namn på mitt och min lillebrors grattiskort. Saken är den att min gifta kusin och hennes man brukar skicka de också, för sig. Kusinen jag fick från idag har dock aldrig skickat, vi har helt enkelt inte en sådan relation - är inte helt enkelt hans grej. Och som försvar så sa han att vi aldrig skickade till honom. Så i våras när han fyllde år så skickade jag och min lillebror ett grattiskort till honom. Han skickade tillbaka till min lillebror via mail - de fyller några dagar efter varandra. Trodde inte att han skulle komma ihåg mig eftersom att det var så längesedan. Men ett kort från Milano där han är med sin baratjejkompis - är ännu lite omtvistat inom släkten hur mycket det verkligen är, alternativt inte är mellan dem.

Till saken hör att mina här nämnda kusiner är över trettio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback