Grattis till mig! Idag blir jag tant! Nitton med andra ord.

Vad är det för en dag, är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är Thereses födelsedag! Hurra! Hurra! Hurra!

Yes, då var man officiellt tant, och har så varit i snart tio timmar. Känner redan rynkorna komma krypande. Skämt och sido så känner jag ingen skillnad på idag och igår. Enda skillnaden är en siffra och några presenter. Fick tre plus lite smycken av P och fyra av lillebror. Är dock oklart om den inslagna skivan som jag själv har köpt men han "lånat" i över ett år gills. Tror inte det. Fast å andra sidan så kan jag ju istället tillgodoräkna mig det tidningspapper han använt vid inslagningen av de olika presenterna. Tror att det rörde sig om två eller tre tidningar.
Fick i alla fall av P: stegräknare, Gilmore Girlsboxen nr4, och solglasögon med styrka så att jag slipper ta på mig linser varje gång jag vill kliva utanför dörren, detta plus lite smycken. Av lillebror fick jag två på slöjden egenhändigt gjorda hängsmycken samt ett presentkort på SFbio som han själv fått av sina tränare för att han duschat efter alla sina träningar men själv inte ville ha. Och så min egna skiva förstås. Jag kommer inte att ha på mig smyckena från lillebror på måndag, men de kommer definitivt bli använda offentligt.
Fick dessutom en blomma av Liv (skolan), väldigt fin gest. Tack så mycket. Blev även besjungen, pinsamt men tack ändå.
Och dessutom: Tack alla som har skickat GrattisSMS, har inte kunnat svara på alla så hoppas att ni berörda läser det här och vet att jag uppskattar era snälla ord!

---

Nitton år och femtusenfemhundrafyrtiosex steg hitintills. Har för mig att jag läst någonstans att det rekomenderas att man går sjutusen om dagen så ligger ju lite efter, är ju dock en speciell dag idag. Men den speciella dagen är inte över än, får helt enkelt gå runt lite så att jag kan samla på mig lite steg.

På tal om det så slår idag inte förra årets födelsedag, av några olika anledningar. Svårt att tro om man vet om att jag pluggade inför mattenationella, men sällskapet var det som gjorde det hela. Och presenterna förstås. Var verkligen undantaget som bekräftade regeln förra året. Men så var det ju arton då också.
Det speciella idag var för övrigt det första besöket på ICAmaxi. Det låter patetsikt, men vill då passa på att påminna om att jag bor på Gotland!

Kommentarer
Postat av: Daniela

Grattis tant T!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback