Ett kort inlägg som blev långt.

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska gå och lägga mig eller inte. Jag är inte trött, men jag har inte lust att vara uppe heller. Faktum är att jag är på dåligt humör. Riktigt dåligt. Väldigt irriterad? Vet egentlgien inte varför, eller det var väl en massa småsaker som ledde upp till det, men inget specifikt. Och nu vet jag inte vad jag ska göra.
Tyvärr så måste jag ju upp tidigt i morgon så borde kanske gå och lägga mig. Å andra sidan är klockan bara strax efter nio. Lite tidigt till och med för mig.

---

Drömde konstigt natten till idag. Eller konstigt och konstigt men... annorlunda. Jag brukar aldrig drömma om faktiska personer, det brukar bara vara individer. Men inatt så var det faktiskta personer som jag känner. Eller det var väl två personer. På grund av drömmens natur så vill jag helst inte gå in på detaljer, men det var verkligen... annorlunda. Det var så detaljerat, så verkligt, så realistsikt - som om det faktiskt hände. Bara det faktum att jag minns det så detaljerat är konstigt. Jag minns till och med hur saker kändes när man tog på dem; jag minns känslor, bilder kanske till och med lukter. Det värsta är att det har kommit tillbaka till mig i vågor över dagen. Håller på med något och så plötsligt så slår det bara till och jag minns drömmen. Väldigt annorlunda, extremt sällan jag minns vad jag drömmer. Läskig känsla, men om jag ska vara helt ärlig så skulle jag inte ha något emot att drömma samma sak igen. Fast helst utan skuldkänslorna som fanns med i bilden.

Jag kan ju dra huvuddragen i drömmen efter att ha skrivit så mycket om det här. Det var som två olika teman, fast som ändå satt ihop. Först var det som en utförsäljning av något slag. Som en stor, fast fräsch, loppis som hölls i långa korridorer och olika rum för olika saker. Minns att jag var på klädavdelningen men inte såg något som jag gillade. Sedan så var det en trappa upp till en lägenhet och det var där någonstans som person nummer två kom in i bilden. Innan dess, innan loppisgrejen hade jag träffat person nummer ett. Var på ett ställe i närheten av där hon bor och jag minns... en traktor? I alla fall  en hel del saker utspelade sig vid loppisen och trappan till lägenheten innan det blev dags för att förflytta sig till scen två. Nämligen en simhall eller ett aquarium. Minns inte säkert men vet att det var någon slags tävling och att det var stora bassänger och att vi satt på sådana där typiska simhallsbänkar. Jag vet inte. Det får ju absolut inget sammanhang, dels på grund av de delar jag censurerat bort men även för att det var en dröm. Nej jag vet inte, men jag hade gärna drömt det igen - jag gillade det. Kommer dock bli svårt att träffa person nummer två efter det här. Det värsta är att jag tror att det ingick en hel del avspelningar från verkligheten i det här som drömmar så ofta har. Det vill säga skuldkänslorna gentemot person nummer ett samt att person nummer två förmodligen till viss del speglade någon annan.

---

På tal om drömmar så måste jag bara skriva om en som står i min allra första dagbok - tror att jag har ungefär tre oavslutade dagböcker. Jag minns inte om det var före eller efter Gotland men den utspelade sig i alla fall i Linköping. Fast vänta, det är mycket bättre om jag letar upp där jag skrivit det och sedan skriver ut det här. Ska försöka komma ihåg att göra det snart. Har bara ingen aning om vart den dagbopken kan ha tagit vägen. Inte ens säker på att jag vet hur den ser ut. Tror att den var grön...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback