Ett inlägg med löfte om fler. (Kompis, bowling, Packhuskällaren, ICAMAXI,en liten flicka och lite morgondagsplanering.)

Jag brukar som regel inte skriva om vad jag gör rent socialt här. Alltså när jag träffar kompisar och saker i den stilen. Detta av flera olika skäl. Ser till exempel inte poängen i det. Tänker dock göra ett undantag idag. Idag skulle jag nämligen träffa A. En kompis som jag inte träffar speciellt ofta. Saken är dock den att våran relation är en sådan som kan stå i paus i någon månad men sedan ändå vara densamma när vi ses. Planen idag var bowling och mat.

Eftersom att hon är utrustad med körkort och jag inte är riktigt där ännu (tog nio lektioner förra året) så fick hon stå image107för transporten då det på Gotland är lite svårt att ta sig någonstans, framför allt på helgen, när man inte bor i det innersta Visby. Bowlingen flöt väl på, ganska så dåligt för mig del. Vet inte vad problemet var. Jag menar, är långt ifrån proffs men jag brukar faktiskt ta mig över hundra poäng på en serie. Tror att jag fick fyra strike, eller var det tre? Vet inte säkert men efter lite om och men så vann jag dock totalen med ungefär tjugo poäng eller något i den stilen. De sista minuterna så fick vi till och med spela Discobowling. Som vanligt så fanns klotproblemet. Förstår inte varför de gör hålen så stora? Dessutom så fanns såklart Carolavibbarna där när man lutade sig över luftblåset för att ta sitt klot. Hjärnan bröt ut i: "en eeevigheeeet, en kooort sekuuund" varje gång. A påpekade även att man kunde leka Marilyn Monroe också om man klättrade upp och ställde sig över blåset. Var dock ingen av oss som gjorde det. A hade byxor och jag som visserligen hade klänning kände att det kanske var lite opassande med tanke på att det var ett barnkalas eller något liknande på banorna längst in.

Efter det blev det dags för mat. Eftersom att vi var på Gotland -kändes smidigare så-. så blev såklart det självklara alternativet Packhuskällaren. Finns inte så många andra alternativ om man inte vill ha pizza eller hamburgare. Och när man väl är på Packhuskällaren så är det emot ordningen att inte beställa in en Nachostallrik. Och att lämna stället och då ha ätit upp allt på tallriken är även det mot naturen och händer bara ungefär vart annat skottår. Var dock en viss tidspress eftersom att alla bord var reserverade så vi fick äta på tidsbeställning. Gick bra, men även det tog ju en del tid av den lilla vi hade att disponera över.

Var osäkert om vart vi skulle ta vägen därefter. A behövde åka hem innan jobbet och eftersom att planen egentligen var att vi skulle fortsatt kvällen efter Packhuskällaren men nu led av tidsbrist och att jag behövde köpa schampoo, duschcreme plus en sak åt min lillebror och A i samma veva undrade om jag hade varit på ICA MAXI någongång, så var det inte längre någon fråga om vart vi skulle ta vägen. Självklart skulle vi till ICA MAXI. Fanns inget mer självklart. Men Gotland och Gotlands relation till ICA MAXI kräver ett alldeles eget inlägg så ska ordna ett sådant inom en snar framtid. Mötte dock T från klassen i kassakön då han var där för att "köpa lite godis". På vägen ut genom dörren så var det någon som på väg in genom grindarna till MAXI började skrika och vifta åt T. Min gissning var att det var S, även han från klassen. Men är bara ännu en teori, inget som är bekräftat.

På väg till varorna vid slutet av bandet så gick jag förbi en liten flicka som satt och väntade på sin mamma/pappa. Hon sa glatt "Hej" till mig, och uppfostrad som jag är så svarade jag såklart likadant. Hon fortsatte då konversationen med "Va fin du är.". Efter ett tack så gick jag för att plocka ihop mina tre inhandlade varor. Min relation till småmänniskorna, eller barn som andra kallar dem, är även det något som kräver ett alldels eget inlägg så även det har ni att se fram emot. Var dock väldigt gulligt sagt, och jag var faktiskt fin. Och eftersom att jag såg ut som jag brukar så är det nu alltså fastställt att jag är fin även i småmänniskornas värld. Måste nu även passa på att tillägga att  min ögonskuggamakeup idag var alldeles underbar. Försökte ta kort på det, men bilderna gjorde skimmrandet ingen som helst rättvisa.

---

Kom i vilket fall hem tidigare än planerat och är därför väldigt uttråkad nu. Eftersom att jag liggat i princip däckad sedan i onsdags så hade jag ju en hel del energi att göra av med. Och nu när jag inte har någonstans att göra av den så känns det sannolikt att däckningen kommer att fortgå. Är nämligen förkyld om jag inte har nämnt det.
Tänkte i och för sig först bege mig till en annan kompis för att fortsätta kvällen där, men kom på att jag måste upp tidigt och tvätta i morgon -tycker nämligen att det känns lite väl extremt att springa runt naken på Säve på måndag- så en övernattning kändes inte helt läglig. Får se om vi kanske kan träffas i morgon eftermiddag istället. Fast då borde jag förmodligen läsa på till provet... Vem försöker jag lura? Kommer sluta med att man sitter morgonen innan och skummar igenom boken. Jag vet inte hur man pluggar på en bok på det sättet. Känns nice med tanke på att det är Högskola i höst med tusensidiga tentor.
Funderar nu istället på om jag ska sjunka så lågt att jag ska sätta mig framför TVn och se på Legally Blond 2. Har för mig att någon sa att den går ikväll. Jag kände en gång en kille som älskade Legally Blond-filmerna. Men så var har ju inte heller världens mest maskulina kille. De lär inte ringa honom när de vill ta kort på standardkillen så att säga... Nej usch, kan inte sjunka ner till hans nivå och se på de blonda. Får leta upp något annat att sysselsätta mig med innan det blir sängen för en tidigt tvätt och förhoppningsvis åtminstone lite plugg innan en eftermiddag hos vännen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback