Bra Dag vs. Dålig Dag: 1-0.

Idag är en sådan där klurig dag som är omöjlig att förutspå om den kommer att bli bra eller dålig. Det har inte givits något speciellt tecken än utan båda sidor har visat prov på sin närvaro. Till exempel så vaknade jag mycket tidigare än väckarklockan ringde och var jättepigg. Den bra sidan kontrade då genom att jag var på läshumör så att jag kunde lägga mig och läsa. Tyvärr så blev svaret att jag inte hade lust att slita mig från boken när klockan väl ringde. Sedan så small min ena spotlampa.
Måste dock säga att den postivia dagen sidan ändå tog över överväldigande ledning, trots ett fulspel från den negativa. Var nämligen så att när jag tittade ut genom fönstret för att titta om det var klänning eller byxdag så visade en klarblå himmel upp sig och ingen vind syntes i träden. Så trippade senare glatt ur huset iförd klänning, kom en bit på vägen när jag tittade upp och såg ett grått regnmoln, lagom stort för att täcka området jag bor i. Som skrivet, väldigt fulspelat från den negativa sidan, men det var även här som den positiva svepte in och tog hem segern för mindre än trettio sekunder efter att jag kommit till busskuren och satt mig ner så kunde jag höra hur stora blöta regndroppar började falla på taket. Ytterligare trettio sekunder senare var asfalten dyngsur. Man skulle kunna tro att den positiva sidan valde att sluta sin attack då men icke, när bussen ett tag senare kom körandes - så slutade det regna.
Än så länge så leder alltså den positiva, hoppas att den ikväll vid läggdags står som den slutgiltiga segraren.

- Och ja, jag är medveten om att regndroppar till sin karaktär är blöta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback