Återkommande.

Jag drömde en sådan där dröm igen. En sådan jag skrev om häromdagen. Den var inte likadan, men själva grundidén fanns där - den delen jag censurerade. Det var andra människor och annan miljö, men som skrivet grunden fanns där. Samma verkliga känsla var närvarande. En stor skillnad var dock att nu fick min senaste musikattraktion vara med, nämligen Mika. Det var så lustigt för vi var på något slags hotell, stugby eller liknande och ryktet var att Mika skulle uppträda där, men så var det något om att han hade iscensatt ett självmord för att få PR så var osäkert om han skulle våga visa sig etc, etc. Konstigt. Var bara en liten biroll, men ändå. Andra biroller var rödbetssallad, en våningssäng, en gubbe i snickaroutfit, min fasters sommarstugeplats och mycket annat konstigt.
Vet inte om jag gillade den här lika mycket som den förra, fast jag tror det. Tyvärr så verkar det dåliga samvetet vara en fast karaktär i de här drömmarna, och det eskalerar hela tiden. Får se vad som händer nästa gång ifall det blir en sådan.

---

Tänkte stanna kvar i sängen länge idag och läsa - men klockan nio var P uppe och stökade i köket och då kunde jag inte ligga kvar längre, kändes så stressande. Tråkigt eftersom att jag hade sett fram emot lite [läs: mycket] lästid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback