Stoppa Pengar i Rör = Roligt. (Patetisk.)

Idag så har jag fyllt penningsrör. Ni vet sådana där man lägger växelpengar i. F hade nämligen massor av mynt och skulle växla in det till sedlar. Saken är bara den att om man gör det på banken så tar de ut femtio kronor i avgift - helt galet enligt mig. Men man kan lämna det till butiker alldeles gratis. De måste nämligen betala för att hämta ut växeln. I alla fall så hade F fått en massa penningrör att fylla. Då jag höll på att hjälpa till med detta så kom jag på att jag hade en massa enkronor i min igelkottsspargris - döm mig inte, det var en present!. Så jag traskade - tro det eller ej - in på mitt rum och lyckades efter lite möda hitta igelkottsgrisen. Att hitta den var svårt - att få ut pengarna var svårare. Lyckades till slut fylla tre penningsrör vilket motsvarar hundrafemtio kronor.

Om man var en ansvarsfull människa så skulle man självklart spara dessa pengar till framtiden. Och jag är ju en sådan människa så det är ju logiskt att tro att det var det som skedde... Men icke. Istället så beställde jag örhängen, en brosch och ett diadem för pengarna. Så sitter nu som på nålar och väntar. Och undrar om jag valde rätt i att ta det ljusa diademet istället för det svarta. Det ljusa var verkligen grymt mycket finare, men osäker på hur det är till mitt hår. Är bara att hoppas på det bästa. Kan kanske byta om det är helt katastrof. Men hoppas att det inte är det. Det värsta är att det är helg nu vilket fördröjer leveranstiden. Kanske bäst att kliva av nålarna så länge?

Det var i alla fall roligt att fylla penningsrören - ja, mitt liv är patetiskt - så om du har pengar som ska stoppas i rör ring gärna mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback