Rastlös!

Det har verkligen varit en jättelångsam dag idag. Jag menar extremt. Vet inte när jag senast upplevde en sådan här seg dag. Förmodligen så känns det så för att jag vet hur mycket jag har att göra, men att jag inte gjort något av det. Eller jo, jag såg på Shark-avsnittet från i torsdags - men jag tror inte att det räknas faktiskt. Jag började även att städa. Jag avslutade det dock aldrig.
Jag tränade lite på talet och gjorde i ordning visuellt hjälpmedel. Men är inte säker på att jag ska använda det. Det känns så... klottrigt? Insåg även att mitt tal bara tar två minuter och trettionio sekunder att framföra. Det ska vara mellan tre och tre och en halv. Eftersom att jag gick över tiden med ungefär fyrtio[?] sekunder förra gången så måste det vara perfekt den här gången. Måste även komma ihåg att andas. Det är tydligen viktigt för överlevnaden eller något sådant. Klent men sant.
Nej, det enda vettiga jag har fått uträttat idag är nog att jag tvättade. Och det var ju bra. Är så mycket trevligare om man har nytvättade kläder på sig när man går ut i offentligheten tycker jag.

Jag har dessutom varit helt stissig hela dagen. Grymt energiöverskott. Fast inte ett skön sådant. Utan ett sådant då men verkligen vill göra någonting, men inte kan komma på vad det är. Det har resulterat i en massor av oavslutade projekt. som nu gjort att mitt rum är ännu mera stökigt än när jag började att städa det.
Självklart så vet jag varför jag är så otålig och rastlös - men det vill jag inte erkänna, ens för mig själv.

---

Idag så åt vi årets första grillade kött. Det är i sådana stunder jag verkligen inte kan förstå vad vegetarianer tänker med. Grillat kött är ju sommar - det är grönt gräs, stora badvågor, bikini, kjol utan strumpbyxor, tennis utanför huset, vattenballongskrig ; ja allt somrigt sammansatt i ett. Det enda som kanske var som ett litet moln idag var att salladen hette vintersallad. Men inte ska man hänga upp sig på småsaker?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback