Sunes Sommar.

Det skulle inte alls förvåna mig om det inom en snar framtid kommer en rapport om att Sunes Sommar var den första filmen. Glöm tåget som kom rusandes mot biosalongens åskådare, det var pappa Rudolf med familj som var de faktiska första.

Av någon anledning så hamnade lillebror och jag framför TVn och videon med kassetten Sunes Sommar ikväll. Det är fortfarande oklart hur det gick till; men enligt vissa envetna rykten så var det den film som fanns kvar då alla filmer, DVDer som kassetter, hade gått igenom som förslag men fått nekande respons.

Att det var en film som har sett både en och två gånger för mycket framgick tydligt då jag satt och sa den kommande repliken medan lillebror började skratta omkring en minut innan det "roliga" inträffade. Dessutom så har charmen med Sunes Sommar för länge sedan dunstat, den är rätt och slätt tråkig; men det är något speciellt med pappa Rudolf och cykelgubben som inte går att stå emot. Hur mycket man än försöker.


Dock så lär man sig så länge man lever. Idag så noterade jag nämligen att cykelgubben var med redan i början på resebyrån - en detalj som aldrig tidigare har observeras av mig. Kan i och för sig bero på att jag då var liten och inte hade spenderat någonstans kring två år med att prata om hur filmer är uppbyggda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback