Min tuggritual.

När jag nyss satt och avnjöt min frukost [läs: macka och filmjölk med Start!, russin och kokosflingor] så insåg jag helt plötsligt, som en blixt från klarblå himmel, att jag äter väldigt konstigt. Jag märkte nämligen att jag hade en tuggritual. Den började med att ta en tugga av mackan som i munnen delades upp i två halvor. Den ena hamnade på vänster sida, den andra på höger. Därefter så följde en sked med filmjölk och tillbehör. Även denna fördelades ut mot vardera sidan. Sedan så tuggade jag mig det innåt i sicksack. Med det så menar jag att jag först fokuserade på vänster tandrad, sedan höger. Det kanske inte går att förstå vad jag menar med min förklaring - väldigt förståeligt om så är fallet då jag är hemsk på förklaringar När det kommer till samtal med mr Charming så vidhåller jag dock fortfarande att det är han som är trög, inte jag som förklarar dåligt! Be mig aldrig berätta vad som hänt i en film eller bok, ni kommer ändå inte förstå någonting. Det blir bara svammel.
Men för att återgå till min tuggritual: När jag väl upptäckte hur det gick till, och framförallt att det gick till på det viset varje gång, så började en fundering träda fram: Tuggar jag alltid på det här sättet? Jag hoppas verkligen inte det, för jag lär ju se ut som en hamster när jag uppför mig på det där sättet.
image115

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback