Childhood dreams.

Jag måste erkänna att jag känner mig lite lätt uttråkad. Eller ganska så mycket. Blir lätt så för mig när jag har så mycket att göra att jag inte vet i vilken ände jag ska börja. Så istället för att börja med det som måste göras kommer jag helt plötsligt på att jag har lust att måla, pussla eller varför inte blåsa såpbubblor? Saker som jag i normala fall inte brukar ägna mig åt. Man skulle kunna säga att min barnsliga sida dyker upp, för nu när jag sitter här kommer jag på fler saker jag skulle kunna tänka mig att göra: hoppa hopprep, måla med gatukritorna, studsa studsboll eller flyga drake.
Känns som om att det är tur att jag har ont i huvudet så att jag inte ger mig på att faktiskt göra något av nyss uppräknade saker. Jag har ju faktiskt grannar.

---

Det blir för övrigt ännu en natt i sovsäcken. Städningen är nämligen en av de där sakerna som bidrar till att jag drömmer mig tillbaka till tiden med rosa, volangbesedda klänningar och två tofsar i håret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback