Årets första smultron! [På sätt och vis.]

Var ute vid havet och gick med P och lillebror idag. Hittade då ett smultron, var det första för året och eftersom att det var moget så blev man såklart lite glad. Är inte överdrivet förtjust i smultron i och för sig, men det är ju väldigt mycket sommar över det hela. Så när jag tänkte äta upp det så började lillebror och pappa prata om hur människorna brukade kissa sina hundar på den där stigen. Självklart så insåg jag att de bara drev med mig, men ändå. Kändes inte helt rätt att stoppa det i munnen efter de väldigt välformulerade beskrivningarna av hundkisset så jag valde istället att slänga i väg det. Men det måste räknas lite i alla fall.



  För att övergå till det som gör denna dag till den sämsta på länge. Min lägenhet blev idag stulen för mig. Visst, rent tekniskt så var den inte min, men jag ledde när det gällde köpoängen. Inser att jag aldrig kommer få något med mina ynka poäng, men dum som man är hoppas man i alla fall. Så är på väldigt dåligt humör nu. Gillade verkligen den lägenheten. Faktiskt så var det den enda som jag gillade av alla miljoner [lätt överdrift, men inte mycket mer] planritningar jag sett igenom. Nu har jag kommit till läget då jag måste gå upp i prisklass och ner i lägesstandarden. Jag kommer alltså knappt ha råd till mat samt behöva cykla/gå länge för att komma till skolan. Förutsatt att jag får tag i någon lägenhet överhuvudtaget alltså. Nej, var verkligen en riktigt dålig nyhet; speciellt som jag nu har börjat vilja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback