Rädda Böckerna!

Jag ska ju flytta, och ett av problemen med det, enligt P, är böckerna. Det är nämligen så att i höstas så investerade han i en ny bokhylla, en bokhylla som han inredde med mina böcker. Eller rättare sagt, han sa åt mig att ställa mina böcker där så jag inredde den - i alfabetisk ordning, precis som på biblioteket. I alla fall så består nu den bokhyllan till ungefär.. sextio-sjuttio procent av mina böcker. Böcker jag planerar att ta med mig till fastlandet. Något som P tycker är en väldigt dålig idé. För då blir hans bokhylla tom. Jag har därför gett med mig och väljer att lämna Stephen Kings bok Rasande Rose kvar här hemma. [Jag har nämligen läst den en gång, i alla fall delarna som inte utspelade sig i en tavla - freak! Och har inga som helst planer på att göra det igen.]
Resten vill jag ha själv. Så nu har P gått in i en fas som man skulle kunna kalla "Rädda Böckerna". Ett av hans knep är att vägra bära några boklådor vid flytten.


Rädda Böckerna ska för övrigt uttalas/läsas med den gamla barnserien "Rädda Joppe - död eller levande" i åtanke.

Kommentarer
Postat av: Emma

oh tack så mycket! :) din blogg är riktigt snygg också, gillar bannern. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback