Pungknipningen.

Idag så kände jag att det var min uppgift att informera min lillebror om vad han har att se fram emot nu när han börjar gå mot de äldre åren i skolan. Nämligen besöken hos skolsköterskan. Kände att det var upp till mig att berätta om att man går från oskyldiga saker som vägning och mätning till mer avancerade saker. Nämligen pungknipningen. Den ritual som unga pojkar får gå igenom för att se om testiklarna har fallit ner som de ska. Eller hur det nu är.

Jag berättade att vissa använder en len ståltång, andra handen medan det finns den sortens sadistiska skolsköterskor som använder en så kallad krossare. Nämligen en avancerad tortyrtång med sylvassa, men ändå rostiga, små nålar som pressas in i huden.
Jag upplyste honom även om den bleka hy som pojkarna alltid kom tillbaka med efteråt pungkniparbesöket hos sköterskan samt att de dröjde minst två dagar innan de kunde gå normalt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback