Kan det vara x? Svar ja. [Observera "spoilers" Epic Movie.]

Idag så såg jag på Epic Movie med min lillebror. Önskar jag att jag inte hade gjort det? Absolut. Ville såklart inte från början se på filmen då den typ av film inte alls är i min stil. Men jag såg den av två orsaker. Dels på grund av att jag känt mig hängig idag och i princip inte haft lust att göra någonting annat än bara slöa; samt dels på grund av att jag trots allt snart förmodligen ska flytta och därmed gärna får lite extra tid med lillebror. Han å andra sidan skrattade hejdlöst både i tid och otid. Själv så skrattade jag kanske två gånger, resten av tiden satt jag bara och funderade fårn vilken film de olika sakerna var tagna. Något som inte krävde speciellt mycket kraft. [Och ja, de lyckades få med en naken tjej också.]

Ifall de är på ett flygplan - kan det vara Snakes on a plane? Svar ja.
Mutantskola och en blå människa med platinablont hår - kan det vara X-men? Svar ja.
Chokladkakor med som det står Willy på med "fin" stil - kan det vara Kalle och Chokladfabriken? Svar ja.
En garderob i ett stort rum - kan det vara Narnia? Svar ja.
Kazakstansk snubbe i neongrön baddräkt/tandtråd - kan det vara Borat? Svar ja.
En magisk skola med trollkarlar/häxor - kan det vara Harry Potter? Svar ja.
Blond snobbtjej med liten hund - kan det vara Parisochlikasinnade/Legally Blonde. Svar ja.
En glaspyramid, en albino som slår sig själv och gömda meddelanden - kan det vara The DaVinci Code? Svar ja.
Galen sjörövare vid namn Jack Swallows, äckligt bläckfiskbensansikte och ett stort trähjul - kan det vara Pirates of the Caribbean? Svar ja.
Och så vidare, och så vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback