Uråkningar, äggulor och uppbränt liv.

Okej, Anja åkte inte ur igår som jag antydde att hon skulle göra, men till mitt försvar så måste jag dock få påpeka att hon gjorde det idag.

  Såg för övrigt reprisen på den svenska killen som ramlade igår, det var inte en trevlig syn. Stackars människa. Tur att han inte blev allt för skadad i alla fall!

---

  Idag så vaknade jag klockan 09.38! Vad är det här?!  Jag känner verkligen inte igen mig själv. Och idag så var jag bara vaken en gång innan. Helt galet. Fast om jag ska va helt ärlig så tror jag faktiskt att jag har feber. Så då kan det ju bero på det.

  Även om jag kom igång sent idag så betyder det inte att jag inte hunnit med saker. Dels så har jag skrivit anslaget. Det blev dåligt, men det är åtminstone skrivet och inskickat. Men det största jag gjort idag är dock schnitzlarna. Jag har nämligen aldrig gjort det förut och idag så gjorde jag det helt på egen hand, utan någon som helst hjälp. Var ensam och det enda jag hade var en köttklump och kunskapen om att ägg, mjöl och ströbröd skulle användas i någon slags ordning. Jag lagar ofta mat, men sällan kött. Jag lyckades få till fina köttskivor och någonstans i bakhuvudet så låg det något som sa att jag först skulle lägga det i mjölet, sedan äget och sist ströbrödet. Så jag bestämde mig att följa den kvinnliga intutionen, och det visade sig att den var rätt. Något som jag dock måste erkänna var att jag trodde att man bara skulle använda äggulorna, fast att det var hela ägget man skulle använda. Även om det fungerade på mitt sätt också så krävdes en hel del ägg. Gott blev det i alla fall och jag är väldigt stolt över mig själv! Jag har dock inga planer på att göra om det någon gång snart. Det var nämligen en väldigt kladdig röra. Konstigt att mjöl, äggulor och ströbröd kan leda till sådant?
Till det så blev det i alla fall potatis i ugnen med morötter och paprika ochh massor av olika kryddor.

  Har uppenbarligen hunnit med mer på hela dagen men de här två händelserna stod ut bland dem jag är villig att dela med mig av.

---

  I dag så fick vi tillbaka vår dator. Dess hårddisk hade brunnit - vilket betyder at ungefär halva mitt liv är borta! Jag är verkligen upprörd. Skolarbeten, musik, bilder, msnanimationer och alla mottagna filer! Jag kan inte förstå att allt är borta. Vad ska jag göra nu?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback