Galen kanin och ändlösa lektioner.

  Vaknade i morse med ett ryck vilket resulterade i att jag hamnade sittande. Ännu en mardröm. Denna gång så var stjärnan - bortsett från mig då - min kanin Niniz. Han var en ljusbrun/orange samt svart kanin som jag hade äran att äga under några år under mellanstadiet. Hans karriär som dvärgvädur gick över ganska snabbt eftersom att han uppenbarligen var en korsning och därmed blev ganska så stor, i alla fall för en dvärgart. Därefter så visade det sig att han hade någon slags psykisk störning vilken gjorde honom aggressiv. Faktum är att det blev så illa att det till slut inte ens gick att städa hans bur för att han då morrade hotfullt och attackerade borsten, handen eller vad det nu var som var närmast honom. När man skulle ta ut honom i kopplet så var man tvungen att vara två. En som höll fast honom och en som riskerade fingrarna för att knäppa fast selen - jag var den sistnämnda.
Hans kaninkarriär lades på hyllan då han var omkring två år för att han helt enkelt inte gick att hanteras med. De sista månaderna var förfärliga och han kunde snarast betitlas som en köttätande anfallsvarelse än som kanin. Dock så lyckades han aldrig skada mig värre än med rivsår. Jag behöver väl knapopast nämna hur "roligt"det var att klippa hans klor?
I natt så kom han alltså tillbaka för att jaga mig. Detaljerna är väldigt dimmiga och okronologiska men kort sagt så var han en galen blandning av kanin, katt och minimänniska. Det som fick mig att sätta mig upp i ren skräck var slutscenen i drömmen då han var på väg att slingra sig in genom dörren jag förtvivlat försökte stänga för att låsa honom ute. Det var inte trevligt alls.

---

  Efter detta så lyckades jag, om än i sista sekunden, komma iväg till bussen. Den var sen på grund av vädret så kastade mig uppjagad in i klassrummet rädd att komma för sent och kliva in efter att läraren börjat prata - hon är lite känslig för sådant. Märkte till min förvåning att jag var den enda där. Förutom läraren då. Det visade sig att jag hade missat att det var allmänna droppainfem-tiominuterförsentdagen. När alla var på plats gick dock allt som på en dans. Om man bortser från att jag inte var ett dugg fokuserad och mest kollade ut genom fönstret på snön som föll och polissirenerna på andra sidan vägen, att jag inte riktigt med mitt kroppsspråk kan förmedla mod och att jag till nästa vecka måste komma på något att demonstrera/instruera de övriga i klassrummet i.

Lektionen var till slut över och jag gick för att leta upp läraren jag hade i en kurs förra året. När jag väl hittat rätt så var hon ju såklart inte där. Better luck next week.
Då bar det av till kafeterian för den obligatoriska tvåtimmarochenkvart-lunchrasten. Efter att mot slutet tittat förbi matsalen så var det raka vägen till nästa lektionssal. Eftersom att det är måndag så betydde det Pojken med Blecktrumman - se tidigare inlägg. Som tur var så hann vi se klart filmen idag så nu är allt över, om man bortser från läxan om den vi fick...

---

Efter att ha tagit skolbussen ner till stan där även andra kändisar sprang omkring, bland annat J och T från klassen, så blev slutstationen till slut Ringduvan för en "snabbfika" på en och en halv timme. Lommade sedan till bussen, klev på, åkte - halvsovandes - hem, klev av och gick hem där jag bytte fiskpinnarna mot tacorester från gårdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback