Wordkaraktän, bowling och morgondagen...

Om jag inte visste bättre så skulle jag tro att jag var påväg att bli sjuk. Men eftersom att jag nu då vet bättre så vet jag att det inte kan vara så. Jag blir nämligen aldrig sjuk. Okej, jag var det i höstas, men innan dess så var det år och dar sedan. Jag tror snarare så att det är den årliga förkylningen som är på väg att komma på besök. Ifall det är så så ser jag inte fram mot det. Det brukar inte bli trevligt.

Har mått apa hela dagen. Det gick bra nästan hela vägen ut men på slutet på Ringduvan sa det stopp och jag kraschade ordentligt. Äcklig huvudvärk och illamåendet jag hade känt hela dagen blev mycket värre. Nu har jag dock fått frisk luft och mår bättre. Har tyvärr ännu lite huvudvärk.

---

Så vad har jag alltså ägnat dagen åt? Dagens lektion började klockan åtta och vi var strängt förbjudna att göra något annat än att skriva. Inget msn, ingen mail, inget aftonbladet - inget internet eller något program som inte hette word. Fick inte ens leta efter ljudeffekter.
Enda uppehållet på förmiddagen var rasten, då ett traditionsenligt MaxiYatzy gick av stapeln. Jag och J blev dock förlorarna eftersom att vi missade MaxiYatzyn. Fick dock väldigt många femmor under spelets gång.

Sedan blev det lunch i form av spagetti och köttfärsås kombinerat med projektmöte. Det vi kom överens om var väl i princip att vi inte är överens om någonting och att P tycker att vi ska köra på det vi har.

Därefter begav sig - nästan - hela gruppen till Kanonen [heter det fortfarande så?] för lite bowling. Vissa med bil, andra med buss och sedan bil.
Efter en timmes kamp så slutade jag på en ärad fjärdeplats. Eftersom att jag struntar fullkomligt i om jag vinner något eller inte så är jag mycket nöjd. Slog Jp med femton poäng och Jk med fyrtiosex poäng. Den sista nämnda uppgiften är jag nästan hundra procent säker på att den stämmer, minns inte riktigt vad han fick.
Dessutom så slog jag Mr Proffs i serie nummer två! Och även om oskruvade "inte räknas" så borde någon som tränar en dag i veckan slå någon som spelar ungefär tre gånger om året.

Den betalda timmen tog slut och vi färdades i bil tillbaka mot centrum. En väldigt hackig eykollapåmigvilkencoolkillejagärsomprecisfåttkörkortimintuffabil-resa. Jag överlevde, det hjälpte dock inte direkt mot illamåendet. Skämt och sido: han var bara en vanlig kille som [omogna] killar är mest när de kommer i närheten av bilar - gillar dig i alla fall Jå, haha.

Hamnade som nämnt är på Ringduvan där jag köpte mig sittplats genom en hallon och blåbärsmuffins. Något som inte var trevligt med tanke på tidigare nämnda illamående. Men det var det enda där inne som inte innehöll choklad - vilket hade varit helt omöjligt. Det tog emot men jag klarade det! Var lite som att bestiga Mount Everest för att hitta en jämbördig liknelse.

Efter många, långa samt sega minuter blev klockan till slut så pass att det gick en buss hem. Och nu någon timme senare sitter jag här!

---

Imorgon så ska jag på lektion klockan åtta. Helt onödigt på grund av flera anledningar, bland andra:
* Det lär inte vara mycket folk där - är treafest ikväll; och även om folk kommer så kommer de inte vara speciellt fräscha. Och jag blir tvungen att höra fjortisskryt om hur jävla fulla de var samt ännu är och en hel del bakfyllegnäll.
* Det finns inget vettigt att göra på lektionen i morgon! "Ni ska prova mickarna bla bla bla". Totalt värdelöst. Synd att jag var sjuk så mycket förra terminen så att jag inte kan skolka!

 - Första bästa buss hem? Självklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback